perjantai 17. elokuuta 2012

Korjaamotoimintaprosessi juliste






Tehtiin juliste korjaamotoiminnasta.
HUOM! Julisteen sisällön ei ole tarkoitus loukata ketään, se on vain tuotettu surkealla huumorilla.
1. Ensimmäisenä asiakas varaa ajan ja kertoo mikä autossa on vialla tai mitä sille pitäisi tehdä.

2. Seuraavana asentaja hoitaa esivalmistelun, eli hankii tarvittavat osat ja työvälineet jo ennen auton saapumista korjaamolle.

3. Nyt asiakas tuo auton korjaamolle, jossa asentaja vastaanottaa sen.

4. Sitten asentaja ryhtyy töihin ja tekee tilatun työn. Jos hän löytää lisävikoja, niistä tulee mainita ja mahdollisesti tarjota asiakkaalle lisää korjaamon palveluksia vikoihin liittyen.

5. Seuraavaksi määritellään työn maksutapa (käteinen, pankkikortti yms.).

6. Työtä luovutettaessa viimeistään tulisi kertoa työn aikana havaituista vioista. Jos autossa on liikenneturvallisuutta vaarantava asia, eikä asiakas perusteluista huolimatta anna asentajalle lupaa korjata vikaa, tulee se merkitä laskukopioon.

7. Korjaamon toiminnan mittareina toimivat merkkikohtaiset asiakastyytyväisyystutkimukset, tulos- ja korjaamoseurantaraportit, huoltopalvelut ja GoodWill-kustannusten seuranta.

1 kommentti:

  1. Hieno blogi! Jatka samaan malliin ja tee päivityksiä aina kun jotain tapahtuu.

    VastaaPoista