tiistai 20. marraskuuta 2012

Vetoakseleiden huolto ja rakenne

Aluksi irroitimme vetoakselin suojakumien kiinnikkeet ja vedimme vetoakselin päät irti, tosin tässä erikoisessa mallissa akselin ulkopäätä ei voinut irroittaa.


Sisäpään laakerit



















Sisempää vetoniveltä irroitettaessa täytyi akselin päästä ottaa pois lukkorengas ja vedettiin suojakumi pois tieltä. Suojakumia pois vedettäessä täytyi pistää teippiä akselissa olevien urien päälle, jotta suojakumi ei vahingoittuisi vaan liukuisi mahdollisimman sileästi akselia vasten.



Sitten irroitimme sisäpään neulalaakerit sun muut irtoavat osat.





















Suojakumit vedettiin taakse, ja kaikki irtoavat osat otettiin pois vetoakselista ja se laitettiin osien pesukoneeseen.








Pienet osat ja vetoakseleiden tarkempi pesu suoritettiin puhdistus-spraylla.






















Sitten aloimme kokoamaan vetoakselia ja pistimme vaseliinia vetoniveliin.























Kokosimme vetoakselin, ja huomasimme että toisessa suojakumissa oli pieni halkeama, joten paikkasimme sen silikoonilla.












Opimme siis purkamaan, kokoamaan ja tarkistamaan vetonivelien kunnon.
Työtä tehdessä pitäisi käyttää aina suojakäsineitä, sillä nivelten sisältämä rasva sisältää raskasmetalleja ja muita mahdollisesti vaarallisia kemiaaleja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti