tiistai 19. maaliskuuta 2013

Kytkinremontti








Irroitimme koulun harjoitusauto Toyota Corollasta moottorin.







Aluksi irroitimme vain vaihteiston harjoituksen takia. Ensin irroitimme vaihteiston kiinnikkeet, liittimet ja muut osat tieltä pois kuten toisen puolen vetoakselin.












Sitten irroitimme vaihteiston ja pudotimme sen ulos autosta.





























Tutustuimme kytkimen toimintaan ja tarkistimme sen kunnon, joka oli tässä tapauksessa hyvä.




Kytkimen painelevy kiinnitettynä
Vauhtipyörä









Painelevyn kitkapinta ja kytkinlevy



















Tämän jälkeen asetimme moottori -nosturin kiinni moottoriin liinoilla, ja irroitimme moottorin kiinnikkeet ja nostimme moottorin pois autosta.

















Ennen moottorin irroitusta täytyi meidän irroittaa kaikki moottoriin kiinnittyneet letkut ja liittimet yms.

Liittimet ja niiden paikat merkitsimme teipillä.
























Tässä vielä luokkalaisemme tekemä video joka esittää kytkimen toiminnan.




1 kommentti:

  1. Kuulostaa kovalta hommalta irroittaa kaikki letkut ja kiinnikkeet. Pojallani on Toyota, ja meillä on Nummelasta etsinnässä valtuutettu merkkihuolto. Muutamat vikavalot sielä palaa kuin diskossa. Olisi hyvä käydä sitä näyttämässä. On autolla toki jo ikääkin.
    https://muuralanautohuolto.fi/

    VastaaPoista