maanantai 25. maaliskuuta 2013

Määräaikaishuolto







Teimme määräaikaishuollon vuoden 2004 Ford Fiestalle.




Ensiksi tulostimme auton kilometrimäärää vastaavan huollon huoltolomakkeen.






Aloitimme huollon tarkistamalla konetilan kunto, kuten letkujen ja liittimien kiinnitys yms.
Vaihdoimme ilmansuodattimen ja tarkistimme akun kunnon.






Huomasimme että  ohjaustehostimen-, jäähdytys- ja pesulaitteen nesteitä oli liian vähän, joten täytimme säiliöt.









Nostimme auton ylös, laitoimme vanhat öljyt valumaan ulos ja tarkistimme samalla alustan ja jousituksen, nivelten yms. kunnon.










Määräaikaishuollon lisäksi auto kaipasi jarrunesteen vaihtoa, joten vaihdoimme ne.





3 kommenttia:

  1. Kiitos postauksesta! On kyllä mielenkiintoista nähdä mitä määräaikaishuollossa tapahtuu. Meillä semmoinen on tulossa eteen parin kuukauden kuluttua. Jos määräaikaishuollon lisäksi täytyy tehdä vielä ylimääräisiä siihen kuulumattomia toimenpiteitä, tuleeko niistä lisäveloitusta? Vai kuinka hinnoittelu tapahtuu?
    https://www.startauto.fi/huoltopalvelut/maaraaikaishuolto

    VastaaPoista
  2. Mukava lukea kuinka tämäkin tapahtuu. Meidän viime huollossa todettiin vesipumpussa olevan vikaa, ja nyt olisikin uusi hankinnassa. Muuten on meidän Volvo kyllä toiminut aivan hyvin ja ajanut asiansa. Seuraavaa määräaikaishuoltoa odotellessa. Kun tuon pumpun nyt saa kuntoon.
    https://www.korpiauto.fi/autovaraosat

    VastaaPoista
  3. Onko esimerkiksi sähköauton määräaikaishuolto kuinka erilainen tähän perinteiseen verrattuna? Meillä on sähköauto, ja sille on ensimmäinen määräaikaishuolto tulossa. Kiinnostaisi kuulla myös tästä lisää. https://www.autoasisaimaankatu.fi/palvelut/9-auton-m%C3%A4%C3%A4r%C3%A4aikaishuolto-lahdessa.html

    VastaaPoista