tiistai 2. joulukuuta 2014

Toyota Corolla kytkinremontti

Suoritimme asiakkaan vuoden 1998 Corollaan kytkinremontin.

Aloitimme irroittanmalla kaiken joka kiinnittyi vaihteistoon. (Starttimoottori, vetarit, vaihteensiirtimet, moottorinkannattimet, liittimet)


Vetarit irti
Vaihteensiirtimet irti


Kannattimet irti

Sitten vain irroitimme itse vaihteiston pultit ja nostimme vaihteiston pois autosta lattialle.



Vaihteisto tuettuna vaihteistotunkilla kun irrotetaan vaihteiston pultteja


Vaihteisto irti


Irroitimme kytkimen ja laitoimme uuden kytkinlevyn, kytkimen paininlevyn ja painelaakerin paikoilleen.


Uusi ja vanha kytkin vierekkäin

Kun autoa kootaan kannattaa ensiksi laittaa kytkimen työsylinteri kiinni ja testata tuntuuko kytkin toimivan, ettei kokoa  turhaan koko autoa ja joudu purkamaan uudestaan kun kytkin ei toimikaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti