lauantai 1. syyskuuta 2012

McPherson joustintuet ja muuta



Käsittelyymme pääsi asiakkaan Honda Civic, josta ensimmäisenä vaihdoimme joustintuet.
Aluksi irrotettiin raidetangonpää ja jarruletkujen kiinnikkeet sun muut joustintuesta, sitten vain pari pulttia ala- ja yläpäästä niin tuet olivatkin jo irti, ei ollut kova homma.






Tässä joustintuet irrotettuina.



Puristetaan jouset irti tuista, käsityökaluilla tietenkin, tässä ei saa pulttipyssyä käyttää!

Uudet ja vanhat joustintuet vierekkäin, kyllä kaipasivatkin jo vaihtoa.


 


Sitten vaan asennettiin jouset uusin tukiin ja ne olivat valmiit autoon pistettäväksi, paitsi että toisen puolen vakaajatangon kiinnike "koiranluu" oli väljä ja se täytyi vaihtaa. Kuvissa siis vanha ja uusi koiranluu. Vanha oli niin jumittunut kiinni että piti rälläköidä irti..








Työn tiimellyksessä toisen puolen vetonivel oli irronnut paikoiltaan ja se piti pistää takaisin. Se hoitui runsaalla vaseliinin käytöllä ja pienellä yrityksellä.

Sitten kiinniteltiin uudet joustintuet paikoilleen.









Huomasimme myös että huoltokirjojen mukaan moottoriöljyt oltiin vaihdettu viimeksi yli 60tkm sitten! Soitimme asiakkaalle jonka mukaan öljyjä ei oltukaan vaihdettu pitkään aikaan, ja saimme luvan vaihtaa ne.

Tässä valutellaan öljyjä ja irrotellaan öljynsuodatinta =]


















Mutta ei siinä vielä kaikki, tässä autossa oli paljon tekemistä ja hyvä niin.
Takapään jarrulevyt ja -palat olivat huonossa kunnossa joten kävimme ostamassa niihin uudet ja vaihdoimme ne.


Vanhat levyt ja palat irrotettuina.
Sitten vain kiinnitellään uudet osat ja jarrut ovat valmiit!

                                                                                  Täydellistä!








Tässä Civic vielä nelipyöräsuuntauksen ja koeajojen jälkeen, valmiina laskutettavaksi ja asiakkaan haettavaksi pois hallista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti